Welcome Guest, Not a member yet? Register   Sign In
database error ocurred, error number 1064
#1

[eluser]nencor[/eluser]
i got an error like this

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'Satuan, `Satuan`) VALUES ('KMJ001', 'KKMJ005', 'asdf asdf', '123123', 'kg')' at line 1

INSERT INTO `ms_material_jasa` (`Kode_Material_Jasa`, `Kode_Kategori_Material_Jasa`, `Nama_Jenis_Material_Jasa`, `Harga` Satuan, `Satuan`) VALUES ('KMJ001', 'KKMJ005', 'asdf asdf', '123123', 'kg')

it refers to my active record model
Code:
function create($kmj,$kkmj,$njmj,$hs,$s)
    {
        $data=array('Kode_Material_Jasa' => $kmj, 'Kode_Kategori_Material_Jasa' => $kkmj, 'Nama_Jenis_Material_Jasa' => $njmj, 'Harga Satuan' => $hs, 'Satuan' => $s);
        $this->db->insert('ms_material_jasa',$data);
        
    }

and my controller
Code:
function tambah()
    {
       $data['kmj'] = $this->input->post('kmj');
       $data['kkmj'] = $this->input->post('kkmj');
       $data['njmj'] = $this->input->post('njmj');
       $data['hs'] = $this->input->post('hs');
       $data['s'] = $this->input->post('s');
      
      
       $data['title'] = 'QB Tambah Material / Jasa';
       $data['pesan'] = $data['kmj'].' berhasil ditambahkan ! ';
      
      
        $this->form_validation->set_rules('kmj','Kode Material / Jasa','trim|required|min_length[2]|max_length[20]|xss_clean');
        $this->form_validation->set_rules('kkmj','Kode Kategori Material / Jasa','trim|required|min_length[2]|max_length[20]|xss_clean');
        $this->form_validation->set_rules('njmj','Nama Jenis Material / Jasa','trim|required|min_length[2]|max_length[20]|xss_clean');
        $this->form_validation->set_rules('hs','Harga Satuan','trim|required|min_length[2]|numeric|max_length[20]|xss_clean');
        $this->form_validation->set_rules('s','Satuan','xss_clean');
        
        if($this->form_validation->run() == false)
        {
            $lastval = $this->m_admin->getlastval('KMJ','ms_material_jasa','kode_material_jasa');
            $data['nextval'] = $this->m_admin->gencode('KMJ',3,$lastval);
            
            
            $this->load->view('head',$data);
            $this->load->view('content/add_material_jasa',$data);
        }
        else
        {
            
            $this->m_materialjasa->create($data['kmj'],$data['kkmj'],$data['njmj'],$data['hs'],$data['s']);
            $data['kirim'] = $this->m_materialjasa->read();
            $this->load->view('head',$data);
            $this->load->view('v/vkategorimaterial',$data);
            
          
        }
        
    }

it seems that the query that being sent to the database is correct, i have no idea what makes it wrong
#2

[eluser]CroNiX[/eluser]
You use column names with spaces in them? I'm betting that's where the problem is (create method).
Code:
'Harga Satuan' => $hs

Notice how active record puts tickmarks around "Harga" but not Satuan in the query.

#3

[eluser]nencor[/eluser]
oh, thank you ! sorry, my bad Sad




Theme © iAndrew 2016 - Forum software by © MyBB