Welcome Guest, Not a member yet? Register   Sign In
Difficulty Integrating Bootstrap in CodeIgniter
#1

(This post was last modified: 09-11-2023, 06:47 AM by ozornick. Edit Reason: Format text )

I'm currently working on a project and I'm having some trouble integrating Bootstrap into my CodeIgniter application. I've tried a few methods, but none seem to be working as expected. Could someone please provide a clear step-by-step guide or tips on how to successfully integrate Bootstrap with CodeIgniter?
Your assistance would be greatly appreciated. Thank you!
Reply
#2

Create an assets folder under public or (public_html NOTE: spark will need to have it's path changed to public_html).

Code:
root:
app
system
public or (public_html if this spark's path needs to be changed!)
-- assets
---- bootstrap
------ css
------ img
------ icons
------ js
---- css
---- img
---- images
---- js
---- plugins
index.php

Bootstrap 5.3.1 Template code:
Code:
<!doctype html>
<html lang="en">

<head>
<!-- Required meta tags -->
<meta charset="utf-8">
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">

<title>Bootstrap v5.1.3</title>

<!-- Bootstrap CSS -->
<link href="<?= base_url('assets/bootstrap/css/bootstrap.min.css'); ?>" rel="stylesheet">

<link href="<?= base_url('assets//bootstrap/icons/font/bootstrap-icons.css'); ?>" rel="stylesheet">

</head>

<body>

<div class="container-fluid">

<h1>Bootstrap v5.1.3</h1>

</div>

<!-- JavaScript loaded here for faster Page Loading. ------------------------ -->

<!-- Load jquery 3.7.0 here for faster page loads. -->
<script src="<?= base_url('assets/js/jquery/jquery-3.7.1.min.js'); ?>"></script>

<!-- Optional JavaScript; choose one of the two! -->

<!-- Option 1: Bootstrap Bundle with Popper -->
<script src="<?= base_url('assets/bootstrap/js/bootstrap.bundle.min.js'); ?>"></script>

<!-- Option 2: Separate Popper and Bootstrap JS -->
<!--
<script src="https://cdn.jsdelivr.net/npm/@popperjs/[email protected]/dist/umd/popper.min.js" integrity="sha384-7+zCNj/IqJ95wo16oMtfsKbZ9ccEh31eOz1HGyDuCQ6wgnyJNSYdrPa03rtR1zdB" crossorigin="anonymous"></script>
<script src="https://cdn.jsdelivr.net/npm/[email protected]/dist/js/bootstrap.min.js" integrity="sha384-QJHtvGhmr9XOIpI6YVutG+2QOK9T+ZnN4kzFN1RtK3zEFEIsxhlmWl5/YESvpZ13" crossorigin="anonymous"></script>
-->

</body>
</html>


tttt
What did you Try? What did you Get? What did you Expect?

Joined CodeIgniter Community 2009.  ( Skype: insitfx )
Reply




Theme © iAndrew 2016 - Forum software by © MyBB